SAĞ TIK YASAĞI

2 Aralık 2017 Cumartesi

Modül 11.1 Flight Theory

11.1

1.      Dünya atmosferi üzerindeki nitrojen oranı nedir ?
a)      %21
b)      %75
c)      %78

2.      Gaz karışım oranları irtifa arttıkça nasıl olur ?
a)      Artar
b)      Azalır
d)      Sabit kalır

3.      Hangisinde standart atmosfer koşulları doğru olarak verilmiştir ?
e)      15° C   - 59°F    29.92inch  - 1013.2 mb
a)      21° C   - 68°F    31.12inch  - 1025.2 mb
b)      15° C   - 69°F    29.92inch  - 1025.2 mb

4.      Basınç düşme oranı nasıldır ?
a)      1000 ft 1 inch civa 2°  veya 3,5°F
b)      2000 ft 1 inch civa 2°  veya 3,5°F
c)      3000 ft 1 inch civa 2°  veya 3,5°F

5.      Altimetre ne ölçer ?
d)      Mutlak basınç ölçer
a)      Bulunduğu yerin basıncını ölçer
b)      Hız ölçer

6.      Hava yoğunluğu nemli bir havada kuru havaya göre nasıldır ( aynı sıcaklık)
a)      Daha fazladır
b)      Daha azdır
c)      Aynıdır

7.      Nemli havadan dolayı pistonlu ve jet motorlarda güç kaybı sırası ile nasıldır
a)      %15 - % 12
b)      %12 - % 15
c)      %3 - %6

8.      Havanın belirli bir sıcaklıktaki taşıyabileceği su miktarının % kaçını taşıdığını gösteren ifade ?
a)      Mutlak nem
b)      Bağıl nem
c)      Nispi nem

9.      Dönüşlerde (Roll) aileronla hangisi kullanılur ?
a)      Rudder
b)      Spoiler
c)      Flap

10.  Rudder ın yüksek hızlarda kullanımını önlemek için hangi sistem vardır ?
a)      Yaw damper
b)      Rudder limiter
c)      Stabilatör

11.  Stabilatör nedir ?
a)      Yatay tek tiptir arkasında elavator yoktur
b)      Yatay ve rudder birleşimidir
c)      Rudder olmyan uçakta görülür

12.  Anti – servo tab nasıl çalışır ? ( stabilatör )
a)      Stabilatör ile zıt
b)      Stabilatör ile aynı
c)      Önce aynı sonra zıt

13.  Ruddervatör olan uçak tipi ?
a)      Beechcraft Bonza
b)      A320 family
c)      F 16

14.  Elevonlar nedir nasıldır ?
a)      Ters ok açılı kanatlı uçaklarda vardır
b)      Ok açılı uçaklarda vardır
c)      Delta kanatlı uçaklarda vardır

15.  Kanat taki basınç dağılımı nasıldır ?
a)      Kanat üstündeki basınç daha azdır
b)      Kanat altındaki basınç daha azdır
c)      Basınçlar eşittir

16.  İndüklenmiş drag nedir ?
a)      Lift ile ters orantılıdır kanat ucunda görülür
b)      Lift ile doğru orantılıdır kanat kökünde görülür
c)      Lift ile doğru orantılıdır kanat ucunda görülür

17.  İndüklenmiş drag maks nasıl oluşur ?
a)      Yüksek hız ve lift devicerlar açık iken
b)      Düşük hız ve lift devicerlar açık iken
c)      Cruse da iken

18.  Max kanat kaldırma kat sayısı kaç derecede çıkar
a)      17
b)      0
c)      -4

19.  Lifti aynı tutmak için hız azaltırlısa aoa durumu ?
a)      Arttırılmalı
b)      Azaıltımalı
c)      Lifte etkisi yoktur

20.  Flapların stal hızına etkisi nasıldır ? (açılırsa)
a)      Stall hızı azalır Lift artar
b)      Stall hızı artar
c)      Stall hızına etki etmez

21.  Hangisi stall seperation geciktirme yöntemidir ?
a)      Flap
b)      Slot
c)      Spoiler


22.  Swept wing uçaklarda düşük hızda kaldırma ?
a)      Azdır
b)      Fazladır
c)      Kanat profili ile ilgisi yoktur

23.  Küçük uçaklarda düz kanat kullanımının sebebi nedir ?
a)      Önce root kısmı stall olur
b)      Önce tip kısmı stall olur
c)      Kaldırma katsayısı daha iyidir

24.  Swept kanatlı uçaklar nasıldır ?
a)      Önce root kısmı stall olur yüksek hız verimi
b)      Önce tip kısmı stall olur yüksek hız verimi
c)      Önce root kısmı stall olur düşük hız verimi

25.  Stall root kısmında oluşturmak için?
a)      Stall strpiler yerleştirilmeli root kısmına
b)      Stall stripler tip kısma yerleştirilmeli
c)      Winglet kullanılmalı

26.  Akrobasi uçaklardaki kanat profili nasıldır ?
a)      Delta wing
b)      Swept wing
c)      Kanat üstü ve altı chamferlar eşittir

27.  Fineness oranı (kord/kanat kalınlık ) drag ?
a)      Azalır
b)      Artar
c)      Alakası yoktur

28.  Aspect ratio artar ise drag ne olur ?
a)      Azalır
b)      Artar
c)      Alakası yok


29.  Ange of incidence nedir ?
a)      Aoa diğer adı
b)      Boylmasal hat ile kanat kord arası açı
c)      Elavator kort ile izafi hava arası açı

30.  Hangisi profil drag çeşidi değildir ?
a)      Form
b)      İnterferance
c)      İndüklenmiş

31.  Profile drag uçak hızı ile nasıl orantılır ?
a)      Hızın karesi ile ters
b)      Hızın karesi ile doğru
c)      Sabit kalır profile drag artmaz

32.  İndüklenmiş drag hız artarsa ne olur ?
a)      Artar
b)      Azalır
c)      Sabittir

33.  Kanat üstünde transition bölgesinden sonraki türbilanslı hava nasıldır ?
a)      Daha az enerhi içerir daha fazla skin friction  drag yapar
b)      Daha fazla enerhi içerir daha fazla skin fricion drag yapar
c)      Daha fazla enerji içerir daha fazla indüklenmiş drag oluşturur

34.  Golf topu üzerindeki gamzeler ile kanat üstündeki stripler ne işe yarar ?
a)      Form drag azalaır skin friction artar
b)      Form drag artar skin friction artar
c)      İndüklenmiş drag artar

35.  Adverse yaw nasıl oluşur ?
a)      Roll hareketi sırasında yukarı çıkan aileron a.o.a arttırır indüklenmiş drag artar o yüzden
b)      Roll hareketi sırasında aşağı inen ailero a.o.a arttirir indüklenmiş drag artar o yüzden
c)      Aşağı inen spoiler profile dtrag arttırır o yüzden

36.  Adverse yaw ı yenmek için frise aileron kullanılır bu hangi tarafta olur ?
a)      Yukarı çıkan kanatta olur profile drag oluşturur
b)      Aşağı inen kanatta olur profil  drag oluşturur
c)      Yukarı çıkan kanatta indüklenmiş drag yapar

37.  12500 pound ( 9 yolcy veta daha azı ) G miktarı ?
a)      Positivi 3,8 negatif 1,52
b)      Positif 6 negatif 3
c)      Pozitif 3 negatif 1,5

38.  Akrobasi uçaklarında G miktarı
a)      Pozitif 6 negatif 3
b)      Pozitif 3.8 negatif 1,52
c)      Pozitif 3 negatif 1,5

39.  Küçük uçaklarda stall belirtisi ?
a)      Burun aşağı yapar alçalma olur
b)      Burun yukarı yapar
c)      Etkilemez küçük uçak

40.  Dönüşlerde oluşan stall hissedilir mi ?
a)      Hayır
b)      Evet
c)      Dönüşte stall olmaz

41.  Stall hız indikatöründe yeşil yay ?
a)      VS1 ( no flap
b)      VSO (flap ile
c)      VS3 Flap ile

42.  Flap açısı 20-40 arasında ise ?
a)      Daha fazla lift daha az drag üretir ( take off)
b)      Daha fazla drag daha az lift üretir (landing)
c)      Daha fazla lift daha az drag üretir (landing)

43.  Uçaklar mach number a yaklaştıkça shock dalgası yüzünden kanat üzerinde seperation olur bunu önlemek için ne yapılr ?
a)      Hız düşürülür
b)      Vortex generator kullanılır
c)      Slat açılır

44.  Balans tab nasıl hareket eder ?
a)      Kumanda yüzeyi ile ters
b)      Kumanda yüzeyi ile aynı
c)      Önce ters sonra düz

45.  Pilotun uyguladığı kuvvet ....  tab e gelir sonra kumanda yüzeyini hareket ettirir 
a)      Servo
b)      Balans
c)      Trim

46.  Anti servo tab ?
a)      Hassas olan stabilayörün hassaslığını azaltır  Çoğu t/e de bulunur yüzeyle aynı yönlü çalışır

47.  Yüksek hızlarda aileronu kontrol etmek zordur kontrol yardımını .... tab sağlar bu tab aileron ile ters yönlü çalışır ?
a)      Spring
b)      Balans
c)      Servo

48.  Kumanda yüzeyinde flutter nasıl oluşur önlemek için ?
a)      Yüksek hızlarda oluşur önlemek için mass balanse kullanılır ( hinge önüne )
b)      Düşük hızlarda oluşur önlemek için mass balans hinge önüne
c)      Yüksek hızlarda oluşur önlemek için mass balans kullanılur hinge arkasınıa

49.  Düşük hızlarda hava .... kabul edilir ?
a)      Sıkıştırılabilir
b)      Sıkıştırılamaz
c)      Basıncı sabit

50.  Subsonic bölge ?
a)      0.75 mach
b)      1 mach
c)      1,5 mach

51.  Transonic bölge ?
a)      0.75 – 1,2
b)      1,-1,5
c)      1,5 >

52.  Supersonic bölge ?
a)      0,75 – 1,2
b)      1,2<
c)      0,75>

53.  Normal shock dalgasında durum nasıldır dalganın arkası
a)      Sıcaklık basınç yoğunluk artar hız azalır
b)      Sıcaklık basınç yoğunluk hız artar
c)      Hız artar sıcaklık yoğunluık basınç azalır

54.  Obliqe shock nasıldır ?
a)      Keskin
b)      Yumuşak
c)      Eğri


55.  Normal shock dalgasında akış nasıldır ?
a)      45 derece
b)      60 derece
c)      90 derece

56.  İvmelenmiş stall nedir ?
a)      Load faktörünün karesi alınarak bulunur
b)      Load faktörünün karekökü alınarak bukunur
c)      Load faktör ile dönüş açısı çarpılır

57.  50° lik bir dönüşte 1.5 G load faktör  ise stall hızı kaç bu dönüşte % kaç artar
a)      % 22
b)      % 25
c)      % 75

58.  Cof P nerededir ?
a)      Kaldırma kuvvetinin olduğu yerde
b)      Ağırlık merkezinin olduğu yerde
c)      Ana iniş takım datumunda

59.  Cof P hareket eder mi ?
a)      Evet aoa arttıkça ileri gider
b)      Hayır hareket etmez
c)      Evet aoa arttıkça geri gider

60.  Cof G olması gerektiği yerden önce ise ne olur ?
a)      Elevator etkisiz olur iniş için tehlikelidir

61.     Eksen                    Hareket                     Denge
   Longitid.                ........                         ..........
         Lateral                    ........                         .........
         Vertical                  ........                         ..........


62.  Lateral kararlılık sağlama yöntemi değildir ?
a)      Dihedral kanat ( aşağı inen kanatta lift daha fazla olur )
b)      Geriye ok açılı kanat
c)      Delta kanat

63.  Directional kararlılık nasıl sağlanır ?
a)      Geriye ok açılı kanat
b)      Dihedral kanat
c)      Ağırlık merkezinin arkasında çok alan bırakılır

64.  Eğik shock dalagıs nasıldır ?
a)      Arkası süpersonik
b)      Arkası sobsonik
c)      Arkas transonik

65.  Mach 2 Mach 3 ve hypersonic kaç derecedir ?
a)      120    - 315   3000
b)      60 – 250   -2000
c)      240 -600- 2500

66.  Alan kuralı neden uygulanır ?
a)      Transonik ve supersonik uçaklarda drag düşürmek için 0,8- ,12 mach

67.  Uçak transonic arağığa girmiş ise ne olur ?
a)      Nose up yapar Cp ileri kayar
b)      Nose down yapar Cp geriye kayar
c)      Isı artar

68.  Transonic uçuşlarda lateral denge nasıldır ?
a)      Azalır CL azalır
b)      Artar CL artar
c)      Değişmez


69.  Transonic uçuşlarda boylamsal denge nasıl olur
a)      Kararsız bunu aşmak için yaw damperler kullanılur

70.  Diktörgen kanat profili yerine swept back kant kullanırsa ne olur
a)      Lift azalır 45° lik ok açılı kanat % 30 lift azaltır
b)      Lift artar 45° lik ok açılı kanat % 30 lift artırır
c)      Kanat alanları aynı ise lift de aynıdır

71.  Ok açılı kanat ile drag sorununu yazırnız ?
a)      Lift azalır azalan lifti artırmak için aoa artırılır bunu yapınca ise indüklenmiş drag da artırılmış olur ama ok açılı kanat profili yüksek hızlarda verimlidir

72.  Uçak hızlandıkça CofP hareketi nasıl olur ?  (subsonic )
a)      İleri kayar
b)      Geri kayar
c)      Hareket etmez

73.  Kanat spoileri ne ile asimetrik olarak kullanılır ?
a)      Aileron
b)      Rudder
c)      Elevator

74.  Uçağın sol kanadı altta ise sol aileron trim tab nasıl hareket eder ?
a)      Yukarı
b)      Aşağı
c)      Hareket etmez

75.  Aileron kullanımı ile ilgili hangisi doğrudur ?
a)      Yukarı çıkan aileron aşağı inen ailerona göre daha küçük açı ile hareket eder.
b)      İki aileron açısı da eşitttir
c)      Ağaı inen  aileron yukları çıkan ailerona göre daha küçüç açı ile iner

76.  Swept wing kanatta ilk hangi kısım stall olur ?
a)      Tip
b)      Root
c)      Aynı anda

77.  Slat açmak aoa nasıl etki eder. ?
a)      Aoa arttırır
b)      Aoa azalır
c)      Aoa etki etmez

78.  Anti – balance tab kullanım amacı ?
a)      Uçağa trim vermek
b)      Daha fazla kontrol hissi vermek
c)      Stick yükünü rahatlatmak

79.  Hangi flap kanat alanını ve chamfer ı artırır ?
a)      Split
b)      Fowler
c)      Slot

80.  Split flap lifti nasıl sağlar
a)      Chamfer artırır
b)      Kanat yüzey alanını artırır
c)      Alt hinge bölgesine gelen aoa değişir

81.  Flaplar açıldığında uçağın burnu nasıl hareket eder ?
a)      Pitch nose up
b)      Pitch nose down
c)      Aynı kalır 
Açıklama : CofP geriye doğru kayar

82.  Trapapouse irtifası
a)      18 000 ft
b)      30 000 ft
c)      36 000 ft




 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi Paylaşabilirsiniz.